Identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa jest obecnie niezwykle ważnym elementem, który składa się na to, w jaki sposób firma jest zauważana na rynku. Połączenie konkretnych kolorów, wzorów i słów tworzy w głowach klientów odruchowe skojarzenia, które sprawiają, że konkretne osoby kojarzą daną firmę nawet nie pamiętając jej nazwy, a zauważając, np. kształt podobny do jej logo.
Zamówienie firmowego logo
Z tego też względu bardzo ważnym elementem jest to, by oprócz nazwy firmy, posiadać symbol, który będzie z nią kojarzony i po którym będzie ona rozpoznawalna, czyli logo. Projektem logo najlepiej aby zajęła się agencja reklamowa, a przynajmniej dobrej jakości studio graficzne. Z tego też względu, jeśli interesuje nas logo w Poznaniu, znajdziemy całą listę specjalistów, chcących nam pomóc w jego zaprojektowaniu. Jeśli będziemy mieli takie życzenie, pomogą nam też oni w stworzeniu księgi identyfikacji wizualnej firmy. Wybór logo – od kształtu aż po kolor – odbywa się w ramach konsultacji z klientem. Oznacza to, że klient biznesowy przedstawia grafikom wizję i misję realizowane przez firmę, a następnie dookreśla obszar działań, grupę docelową dla produktów. Na podstawie tych informacji graficy proponują klientowi przynajmniej trzy kompletnie różne propozycje logo. Oczywiście, każda propozycja może zostać odpowiednio zmodyfikowana, jeśli klient będzie miał uwagi, które w pewien sposób będą zmieniać pierwotny projekt, działając na jego korzyść.
Graficy, którzy zajmują się projektowaniem logo, doskonale orientują się w temacie, w którym pracują. Dzięki temu nie musimy martwić się o to, że nasze logo będzie powieleniem logo innej firmy, co mogłoby skończyć się pozwem o plagiat. Już chociażby z tego względu warto zaufać specjaliście i zainwestować w projekt, który będzie z nami przez długie lata działalności firmy.